Voor de beste gebruikservaring op deze website, gelieve een andere browser zoals Google Chrome of Mozilla Firefox te gebruiken.

X

Je moet het maar voorhebben: je factuur onderschept door oplichters

Gepost op 30/04/2018

2 minuten leestijd

Het gebeurt steeds vaker dat facturen onderschept worden door oplichters. Deze vervangen het bankrekeningnummer van de leverancier door hun eigen rekeningnummer en doen de factuur terug op de post.

Als nietsvermoedende klant betaal jij nadien aan de fraudeur in plaats van aan de leverancier.

Hoe kan je dit vermijden?

Wees altijd waakzaam als je zogenaamd op een nieuw rekeningnummer moet storten. OCTA+ raadt zijn klanten aan om te kiezen voor (milieuvriendelijke) elektronische facturatie. Ontvang jij je facturen nog via de post? Met een eenvoudig telefoontje naar onze klantendienst kan je dit laten wijzigen. Een goed idee is ook om via domiciliëring te betalen, zo ben je zeker dat het bedrag steeds op de juiste rekening wordt gestort. Of misschien verkies je de recentste optie: betaling van je factuur via de smartphone!

Tot slot: heb je twijfels over de echtheid van je factuur? Je kan steeds je energiefacturen opvragen via je Klantenzone. Daar kun je snel even checken of het bankrekeningnummer wel overeenkomt met het nummer op de factuur die je ontvangen hebt.

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van het laatste energienieuws en deelnemen aan wedstrijden om leuke prijzen te winnen? Schrijf je dan hier in op onze nieuwsbrief die je elk seizoen van het jaar ontvangt.

Share on Facebook Share on Twitter
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #