GROEPSAANKOOP OOST-VLAANDEREN

Een fikse besparing op groene elektriciteit en aardgas

Proficiat! Als deelnemer van de groepsaankoop, georganiseerd door de provincie Oost-Vlaanderen en gecoördineerd door Pricewise, kan u een fikse besparing realiseren op uw elektriciteits- en aardgasfactuur. OCTA+ garandeert sowieso één van de laagste energietarieven op de markt, maar via de groepsaankoop profiteert u van een extra besparing.

Teken in op het groepsaankooptarief en u kan rekenen op:

  • een exclusief stabiel tarief voor 100% groene elektriciteit gedurende de looptijd van uw contract
  • een exclusief variabel tarief voor aardgas, dat evolueert volgens de marktprijzen
  • een grote besparing op uw uiteindelijke energiefactuur
  • een persoonlijke service en opvolging door onze medewerkers

Welkom bij OCTA+, een 100% Belgisch familiebedrijf én de enige multi-energieleverancier in België die zowel groene elektriciteit, aardgas, brandstof als stookolie levert.

Heeft u nog vragen? U vindt antwoorden op de meeste vragen hieronder. Staat uw vraag er niet tussen? Bel ons op 02 851 01 51.

GROEPSAANKOOP: VRAAG & antwoord

Vragen i.v.m. het voorstel:

- Hoe en wanneer moet ik intekenen op dit aanbod?

Vanaf 12 februari 2015 krijgt u, als ingeschrevene voor de groepsaankoop, een persoonlijk resultaat en kiest u zelf om de overstap naar OCTA+ te maken. U hoeft enkel in te gaan op het voorstel van OCTA+ dat u wordt toegestuurd. Overstappen kan tot 23 maart 2015.

- Hoe gebeurt de overstap? En wat met mijn huidige contract?

Nadat u heeft ingetekend op het voorstel van OCTA+ krijgt u van ons een bevestiging van inschrijving. Dit houdt in dat wij uw gegevens perfect hebben ontvangen. Nadien volgt een bevestiging van het contract. U hoeft u dus geen zorgen te maken: na het intekenen nemen wij alle stappen voor onze rekening. Wij regelen dus alles voor u, ook de stopzetting van uw huidige contract, zodat de overstap op een vlotte en correcte manier kan verlopen. Heeft u reeds een energiecontract bij OCTA+, dan zorgen wij ervoor dat het huidige contract wordt omgezet naar het nieuwe contract.

- Moet ik een schadevergoeding betalen voor het stopzetten van mijn huidige contract?

Neen, u hoeft geen schadevergoeding te betalen. U kan eender wanneer uw huidige contract(en) stopzetten zonder verbrekingsvergoeding te betalen, u dient enkel rekening te houden met een opzegtermijn van 1 maand. Het bericht van leverancierswissel door de distributienetbeheerder geldt als wettelijke en geldige opzegging.

- Wanneer start het contract van de groepsaankoop?

Het contract start ten vroegste op 1 april 2015. Rekening houdend met de wettelijke opzegtermijn van 1 maand kan het contract ook later gestart worden voor diegenen die later intekenen.

- Kan ik me alsnog inschrijven voor de groepsaankoop?

Het is niet meer mogelijk om in te schrijven voor het groepsaankooptarief. Desalniettemin is OCTA+ één van de goedkoopste energieleveranciers op de markt en profiteert u sowieso van lage prijzen. Vergelijk zelf of bel ons, wij maken graag een simulatie voor u.

- Wie moet ik contacteren indien ik geen persoonlijk voorstel heb gekregen?

Vanaf 12 februari 2015 krijgt u het resultaat van de groepsaankoop en een persoonlijk voorstel. Indien u begin maart nog geen voorstel hebt gekregen, raden wij u aan contact op te nemen met de organisator, met name de provincie Oost-Vlaanderen.


Vragen i.v.m. het contract en de (voorschot)factuur:

- Wanneer krijg ik de slotfactuur van mijn vorige leverancier toegestuurd?

Uw distributienetbeheerder zal u vragen uw meterstanden te noteren en door te geven bij de start van het groepsaankoopcontract bij OCTA+. Deze meterstanden dienen om de slotfactuur op te maken bij uw huidige leverancier. Die zal u de slotfactuur binnen 45 dagen bezorgen.

- Hoe wordt het voorschotbedrag van de factuur berekend?

Het bedrag van de voorschotfacturen wordt berekend op basis van het groepsaankooptarief en op basis van de schatting van uw jaarlijkse energieverbruik, dat ons meegedeeld wordt door de distributienetbeheerder.

- Wanneer zal ik de voorschotfacturen ontvangen?

De eerste voorschotfactuur wordt pro rata berekend op basis van het aantal beleverde dagen. Start de energielevering bijvoorbeeld op 10 april 2015, dan is het bedrag van de eerste voorschotfactuur 21/30ste (21 dagen beleverd en de maand april telt 30 dagen) van het voorschotbedrag. Deze voorschotfactuur ontvangt u in principe in dezelfde maand. De maand erop betaalt u dus het volledige bedrag. 

- Wanneer ontvang ik de regularisatiefactuur (jaarlijkse afrekening)?

Om een slotfactuur te kunnen maken, hebben wij de gegevens van de netbeheerder nodig. De meteropname gebeurt jaarlijks (iemand die de meterstanden komt noteren of via de meteropnamekaart). De exacte datum van deze jaarlijkse opname varieert van regio tot regio en wordt bepaald door de distributienetbeheerder zelf. Normaal gezien vindt de jaarlijkse opname dus altijd in dezelfde maand plaats.

- Waarom krijg ik al een regularisatiefactuur, terwijl ik nog maar enkele maanden van het groepsaankoop tarief geniet?

De meteropname om de slotfacturen te kunnen opmaken gebeurt jaarlijks op hetzelfde tijdstip. Het is dus perfect mogelijk dat u na 1, 2, 3 of meer maanden opnieuw uw meterstanden moet doorgeven. Op basis van deze meterstanden wordt de slotfactuur opgemaakt voor de verbruikte periode. Aangezien u op dat moment nog maar 1, 2 of 3 of meer maanden geniet van het groepsaankoop tarief heeft deze slotfactuur betrekking op deze (korte) periode. Geen nood, u blijft profiteren van dit voordelige tarief voor de resterende maanden van uw contract. Deze zullen verrekend worden op de volgende slotfactuur één jaar later.

- Wat gebeurt er na de initiële duurtijd van het contract?

Na de duurtijd van het contract wordt uw contract automatisch verlengd met telkens 1 jaar en krijgt u voor uw elektriciteit een nieuwe vaste prijs aangeboden (2 maanden op voorhand). Omdat OCTA+ sowieso één van de laagste energietarieven op de Belgische markt heeft, blijft u profiteren van een zéér voordelig tarief.

- Kan ik voor de beëindiging van de initiële duurtijd het groepsaankoop contract verbreken?

Het voorgesteld groepsaankoop tarief voor elektriciteit en aardgas zijn de voordeligste in de markt. U heeft er dus alle baat bij om van deze tarieven te blijven profiteren. Wanneer u echter niet langer wenst te genieten van dit voordelige tarief, dan kan u het contract op elk moment verbreken.


Vragen i.v.m. betalingen:

- Op welke manieren kan ik mijn factuur betalen?

Bij OCTA+ kan u kiezen uit 3 verschillende betaalmethoden:

- Domiciliëring: u bezorgt ons een ondertekend domiciliëringsmandaat, waarop wij de betalingen rechtstreeks aan uw bank kunnen aanbieden. Op die manier vergeet u nooit een betaling uit te voeren.

- Zoom-It: u krijgt de factuur via pc banking.

- Overschrijving: u krijgt de factuur via post of via e-mail. U voert zelf de betaling uit volgens de op de factuur vermelde specificaties.

- Kan ik de betaalfrequentie van mijn facturen aanpassen?

Ja, geen enkel probleem. U kan kiezen om uw factuur maandelijks, tweemaandelijks of trimestrieel te ontvangen en te betalen. Neem contact met onze klantendienst om de frequentie eventueel aan te passen. 

- Op welke manier kan ik mijn factuur ontvangen?

Bij OCTA+ kan u kiezen uit 3 verschillende verzendmethoden:

- E-mail: u ontvangt uw factuur op het door u opgegeven e-mailadres.

- Zoom-It: u krijgt de factuur via pc banking (en betaalt deze ook via Zoom-It).

- Post: u ontvangt een papieren factuur via bpost. Om het milieu te sparen ontvangt reeds 80% van onze klanten zijn factuur via e-mail of Zoom-It.

Octaplus.be maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken voor functionele en analytische doeleinden, om informatie te verzamelen over uw voorkeuren en om de inhoud van haar websites af te stemmen op uw voorkeuren. Voor meer informatie over het cookiebeleid van octaplus.be, klik hier.
Sluit