OCTA+ lanceert Smart Reporting

Samen met Worldline werkte OCTA+ aan een nieuwe online oplossing om tankbeurten in onze tankstations te registreren. Op die manier kan u nadien een factuur ontvangen en/of energiepunten sparen.

Veiligheid boven alles

Door een nieuwe Europese regelgeving zullen banken binnenkort niet meer in staat zijn om bankrekeningnummers van klanten door te geven. Wat betekent dit concreet? Stel, u tankt in één van de OCTA+ tankstations en u betaalt uw tankbeurt buiten aan de betaalterminal. Dan vindt er uiteraard een financiële transactie plaats tussen twee rekeningnummers, dewelke ook zichtbaar zijn voor zowel de handelaar als de verwerker. Om veiligheidsredenen zal dit in de toekomst niet meer het geval zijn. Daarom ontwikkelde Worldline de nieuwe toepassing Smart Reporting, die op een intelligente en veilige manier de gegevens van Bancontact-, Maestro-, Visa- en MasterCard-transacties verwerkt. 

Maak van uw betaalkaart een tankkaart met factuur

Tot op vandaag moest u alleen maar uw facturatiegegevens en bankrekeningnummer bij ons registreren. Wanneer u uw tankbeurt betaalde aan de betaalterminal, kregen wij uw bankrekeningnummer door en konden wij de tankbeurt factureren. Vanaf 15 september 2017 krijgen wij uw bankrekeningnummer niet meer te zien. Daarom implementeerden OCTA+, samen met Wordline, een veilige oplossing die nog toelaat om tankbeurten met de betaalkaart op de buitenterminal te betalen én te factureren. Betalingen binnen in de shop kan je laten registreren met een facturatiekaart, hier verandert er niks. Op die manier hoeft u geen ticketjes te verzamelen en telkens een factuur aan te vragen. 

Spaar energiepunten via de tankstations

Ook het registreren van de tankbeurten voor het toekennen van energiepunten zal door deze nieuwe regelgeving enigszins anders verlopen. Voorheen volstond het eveneens om uw bankrekeningnummer te registreren. Op die manier konden wij nadien energiepunten voor elke tankbeurt toekennen. Ook voor het sparen van energiepunten is Smart Reporting een veilig alternatief.

Hoe werkt Smart Reporting?

Het principe is heel eenvoudig. Via onze beveiligde klantenzone op onze website kan u zelf uw betaalkaarten registreren en beheren*. U kan op uw twee oren slapen: de gegevens wordt niet bewaard en onmiddellijk veilig verwerkt door Wordline. 

1. U logt in op uw klantenzone. Indien u nog nooit uw klantenzone bezocht hebt, moet u deze eerst activeren a.d.h.v. uw klantnummer en uw activatiecode, vermeld op uw facturen. U kan deze ook opvragen door contact met ons op te nemen. 

2. Ga naar de rubriek “Mijn betaalkaarten”.

3. U geeft het kaartnummer van de betaalkaart in.

4. Worldline zal onmiddellijk het kaartnummer verifiëren en omzetten in een beveiligd nummer van het type 123456******7891. Uw kaartnummer wordt niet bewaard. 

5. Worldline creëert tegelijkertijd een unieke sleutel, bestaande uit een reeks van cijfers en letters, die ze in alle toekomstige transacties zal communiceren. Op die manier kunnen wij uw tankbeurten herkennen en factureren/energiepunten toekennen.

6. U kan de betaalkaart toevoegen.

7. U kan zelf uw kaarten beheren, een kaart toevoegen of eentje verwijderen. 


En wat voor bestaande klanten?

Bestaande klanten zullen persoonlijk geïnformeerd worden per brief of e-mail. Zij kunnen ook contact met ons opnemen via 02 255 21 03. 

* Indien u een voldane factuur wenst te ontvangen, dient u zich hiervoor eerst te registreren. Nadien activeren wij deze optie in Smart Reporting.

Octaplus.be maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken voor functionele en analytische doeleinden, om informatie te verzamelen over uw voorkeuren en om de inhoud van haar websites af te stemmen op uw voorkeuren. Voor meer informatie over het cookiebeleid van octaplus.be, klik hier.
Sluit