Voor de beste gebruikservaring op deze website, gelieve een andere browser zoals Google Chrome of Mozilla Firefox te gebruiken.

X

Verhuis je binnenkort? Verwittig tijdig je energieleverancier

Gepost op 29/05/2020

2 minuten leestijd

Denk bij verhuizen ook aan het overzetten van je nutsvoorzieningen. Verwittig het waterbedrijf dat zorgt voor de wateraansluiting in je nieuwe huis. Ga na welke telecom-aansluitingen je nodig hebt en neem contact op met je leverancier.

Voor het verhuizen van je energie, reken je op OCTA+.

Contacteer onze klantendienst twee weken op voorhand 

Telefonisch:  02 851 01 51

Via mail: energie@octaplus.be

Meld even of je zelf hernieuwbare energie produceert, bijvoorbeeld via zonnepanelen. Wij sturen je het gepaste energieovernamedocument. Gebruik dit document om de meterstanden te noteren van zowel je oude als je nieuwe woning.

Meterstanden opnemen

Bij de sleuteloverdracht moet je de meterstanden voor aardgas en elektriciteit opnemen. Je gebruikt hiervoor het energieovernamedocument.

Voorzie telkens twee exemplaren:

  • voor je oude woning: één exemplaar voor de nieuwe bewoner en één voor jezelf
  • voor je nieuwe woning: één exemplaar voor de oude bewoner en één voor jezelf

Zorg dat beide partijen de documenten ondertekenen en houd de originele exemplaren goed bij. Ze hebben juridische waarde als er later discussie over de meterstanden zou ontstaan.

Bezorg OCTA+ een kopie van de beide energieovernamedocumenten

Je het verschillende mogelijkheden:

  • Scan de documenten en mail ze naar energie@octaplus.be
  • Stuur een foto van de documenten via Whatsapp +32 471 80 23 24
  • Verzend de kopieën per post naar OCTA+, Schaarbeeklei 600, 1800 Vilvoorde

Laat ons weten of je je energiecontract meeneemt naar je nieuwe woning. Doe dit binnen de drie weken. Zo vermijd je dat je nog energiefacturen krijgt van je oude woning. En je bent zeker dat je je energiecontract mee verhuist  aan dezelfde gunstige voorwaarden.

Klaar! De rest regelen wij zodat jij rustig kunt verhuizen

Wij sturen de documenten naar de netbeheerder die ons de nodige info stuurt over je verbruik. Aan de hand hiervan maken we een regularisatiefactuur voor je oude woning. En je ontvangt een eerste voorschotfactuur voor je nieuwe woning. Deze is berekend op het verbruik van de vorige bewoners en kan dus afwijken van wat je gewoon was om te betalen. Bij de eerstvolgende meteropname berekent de netbeheerder je reële verbruik en ontvang je een regularisatiefactuur om het teveel of te weinig betaalde bedrag te regelen.

Nog vragen? Ons team staat iedere werkdag voor je klaar. Veel geluk in je nieuwe (t)huis!

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van het laatste energienieuws en deelnemen aan wedstrijden om leuke prijzen te winnen? Schrijf je dan hier in op onze nieuwsbrief die je elk seizoen van het jaar ontvangt.

Share on Facebook Share on Twitter
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #